Wróć

Bolero

  • Autor/Autorka

    Grzegorz Reszka

  • Wiek adresata

    od 11 lat

  • Zalecana na scenę

    dramatyczną

  • Opracowanie

    Wojciech Śmigielski

Tematy

    1. humor
    2. relacje
    3. konflikt
    4. przedmioty
    5. wsparcie
    6. współpraca
  • Obsada

    Dyrygent; I skrzypce; II skrzypce; Trąbka; Bęben; Wiolonczela; Flet

  • Streszczenie

    Na scenie siedzi orkiestra bez instrumentów, a dyrygent zaczyna wymachiwać batutą, jakby nie wiedział, że muzycy ich nie mają. Jest niezadowolony z gry. Instrumenty sprzedano, aby opłacić salę. Wcześniej sprzedano nuty i pulpity. Na argument orkiestry, że bez instrumentów grać nie sposób, dyrygent zarzuca jej brak wyobraźni, która jest w muzyce najważniejsza. Obie strony nie mogą się dogadać, ale są skazane na siebie. Kiedy nareszcie przestają robić sobie wzajemne wyrzuty, gra zaczyna „wychodzić” nawet bez instrumentów. Pod wpływem dyrygenta dochodzi do pogodzenia i zjednoczenia – wszyscy nie tylko grają, ale i tańczą. Okazuje się jednak, że i oni, w zamian za doskonałość, zostają sprzedani. Gdy się o tym dowiadują, ze złością rzucają się na szefa.

  • PRZESŁANIE

    Tylko zespołowo i w zgodzie można odnosić sukcesy. Przywódca grupy musi mieć wizję i przerastać jej członków, by być dobrym wodzem. Sztuka zawiera sporo humoru i realistycznej obserwacji.

  • Źródło pochodzenia tekstu

    zgłoszony do Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu w roku 2002

  • nagrody i wyróżnienia

    wyróżnienie w ww. Konkursie

  • prapremiera

    PWST Kraków – Filia we Wrocławiu, reż. Józef Frymet, marzec 2007

  • Lokalizacja

    Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu oraz 18. numer Nowych Sztuk dla Dzieci i Młodzieży (2003 r.)

Powrót do góry strony