Wróć

Najmniejszy bal świata

  • Autor/Autorka

    Malina Prześluga

  • Wiek adresata

    od 6 lat

  • Zalecana na scenę

    lalkową, lalkową z elementami żywego planu

  • Opracowanie

    Dominika Zaborowicz-Komendzińska

Tematy

    1. teatr
    2. odpowiedzialność
    3. magia
    4. baśniowość
    5. relacje
    6. konflikt
    7. matka
    8. dom
    9. ojciec
    10. dorastanie
    11. wolność
    12. rodzice
    13. bohaterka
    14. przemijanie
    15. dziecko
    16. bunt
    17. przygoda
    18. wyprawa
    19. przyjaźń
  • Obsada

    Królewna Migawka; Pokurcz; Pan Przechodzień; Królowa Malusia; Król Maciupek; Oczko W Rajstopie; Komar; Zegarek; Ciarka 1; Ciarka 2; Ciarka 3; Gęsia Skórka; Lis

  • Streszczenie

    W pewnym miniaturowym królestwie trwają przygotowania do dorocznego balu. Nie wszystko idzie jednak zgodnie z planem. Krnąbrna i arogancka Królewna Migawka odmawia uczestniczenia w tym wielkim wydarzeniu. Migawka jest zła na rodziców, że przeszkadzają jej w zabawie i oczekują od niej zaangażowania w organizację przyjęcia. Sporządza magiczny eliksir, który powiększa Króla i Królową i przenosi ich do Krainy Dużych. Wolność, jakiej doświadcza pozbawiona nadzoru rodziców Królewna, szybko przestaje być atrakcyjna. Nie ma kto przytulić, pocieszyć, pocałować stłuczonego kolana. Migawka nie chce przyznać się do swojego błędu, ale bardzo brakuje jej mamy i taty. Powrót Króla i Królowej nie będzie jednak łatwy. Aby odczarować rodziców, musi udać się w niebezpieczną podróż po… gigantycznej nodze swojej mamy. Wyprawa ma uświadomić Królewnie, jak bardzo kocha i potrzebuje swoich rodziców. Spotkane po drodze Oczko W Rajstopie, Komar czy kołnierz z Lisa pomogą jej zrozumieć wagę trzech prostych słów: proszę, dziękuję, przepraszam. Doświadczy też siły przyjaźni, którą odnajdzie w niepozornym Pokurczu.

  • PRZESŁANIE

    Czasami to, co mówią rodzice, wydaje się głupie i niepotrzebne. Przecież sami wszystko wiemy najlepiej, sami ze wszystkim sobie świetnie poradzimy. Na dobrą sprawę rodziców mogłoby w ogóle nie być. Moglibyśmy wtedy robić wszystko to, na co mamy ochotę. Dopiero kiedy mamy i taty zabraknie, uświadamiamy sobie, jak bardzo się myliliśmy i jak wiele byśmy zrobili, żeby znów byli z nami.

  • Źródło pochodzenia tekstu

    zgłoszony do Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu w roku 2009

  • nagrody i wyróżnienia

    wyróżnienie w ww. Konkursie

  • prapremiera

    Teatr Animacji w Poznaniu, reż. Janusz Ryl-Krystianowski, marzec 2010

  • premiera

    Teatr „Baj Pomorski” w Toruniu, reż. Paweł Aigner, luty 2012
    Śląski Teatr Lalki i Aktora „Ateneum” w Katowicach, reż. Jacek Popławski, marzec 2013
    Teatr Zagłębia w Sosnowcu, reż. Aneta Głuch-Klucznik, wrzesień 2013

  • Lokalizacja

    Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu oraz 29. numer Nowych Sztuk dla Dzieci i Młodzieży (2009 r.)

Powrót do góry strony