Elipse
Powrót

Aktualności

16.10.2024

Dziękujemy za spotkania i dyskusje podczas Forum!

Za nami Forum o wielojęzyczności w sztukach performatywnych dla młodej widowni.

Tegoroczne Forum o wielojęzyczności w sztukach performatywnych dla młodej widowni było już trzecim wydarzeniem w ramach cyklu Forum o sztukach performatywnych. W tym roku podjęliśmy i podjęłyśmy temat wielojęzyczności w sztuce – w obszarze przekładów językowych, tłumaczeń performatywnych oraz różnorodności. Wydarzenie miało międzynarodowy charakter – w Forum wzięły udział osoby z Polski, Czech oraz Niemiec.

Choć część konferencyjna Forum trwała tylko 1 dzień, był to niezwykle inspirujący czas! Dziękujemy za Waszą obecność, rozmowy oraz zaangażowanie.

Podsumowanie Forum w liczbach:

  • 1 spektakl niemiecki w tłumaczeniu performatywnym na język polski,
  • 3 panele dyskusyjne,
  • 2 wykłady performatywne,
  • 1 działanie ruchowo-relaksacyjne,
  • 16 panelistów, panelistek oraz osób prowadzących wykłady performatywne,
  • 4 tłumaczki tłumaczące wydarzenie na 2 języki (PJM oraz angielski język foniczny),
  • niemal 100 osób uczestniczących w Forum!

Dziękujemy również za obecność podczas Obserwatorium Sztuki dla Dziecka, poprzedzającego Forum. Zapraszamy do zapoznania się z raportem z badania środowiskowego osób zajmujących się sztuką dla dzieci i młodzieży w obszarach sztuk performatywnych i literatury, który został zaprezentowany podczas Obserwatorium:

Badanie zostało przeprowadzone w maju 2024 roku na zlecenie Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu przez dr Katarzynę Chajbos-Walczak i dr Zofię Małkowicz.

Do zobaczenia niebawem w Poznaniu!

Czytaj inne

Warsztaty dramatopisarskie – zapraszamy do udziału

25.03.2025

25-26 kwietnia 2025 odbędą się Warsztaty dramatopisarskie rozwijające umiejętności pisarskie w zakresie twórczości dla dzieci i młodzieży.

Czytaj dalej

36. Konkurs na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży – nabór zamknięty

11.03.2025

Zakończyliśmy nabór tekstów do 36. Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży. Rozpoczęły się prace jury.

Czytaj dalej