Autor:
Anna Burzyńska
Streszczenie:
Mieszkająca na Łysej Górze współczesna wiedźma Poczwaryna ma kłopoty z córkami, Ohydią i Paskudią, które są zbyt dobre. Wraz z przyjaciółką Szkaradyną postanawiają wysłać je do normalnej szkoły, aby zrozumiały, jak okropne jest bycie grzecznym i doceniły uroki życia wiedźmy. Dziewczynki trafiają na lekcję matematyki do surowej nauczycielki zwanej „Wiedźmą”. Chcąc pomóc nowym kolegom, rzucają na nich czar służący opanowaniu tabliczki mnożenia. Przypadkiem sprawiają jednak, że znika dziennik. „Wiedźma” grozi, że jeśli nie znajdzie się on do następnego dnia, wszyscy uczniowie zostaną na drugi rok w tej samej klasie. Ohydia i Paskudia wracają na Łysą Górę i proszą Poczwarynę i Szkaradynę o pomoc. Te, dowiedziawszy się o historii, przebierają się za wizytatorki z kuratorium. Odczarowują dziennik i przepytują dzieci z matematyki. Dzięki Ohydii i Paskudii uczniowie nabierają wiary w siebie i już bez czarów recytują tabliczkę mnożenia. „Wiedźma” łagodnieje i zgadza się na wycieczkę na Łysą Górę.
Przesłanie:
Pełne piosenek, zabawne widowisko muzyczne uwspółcześniające stereotyp czarownicy i zachęcające do wiary w siebie, pomimo strachu przed surowymi nauczycielami.
Wiek adresata:
od 7 lat
Obsada:
2 wiedźmy w wieku ok. 35 lat; 2 córki i 7 dzieci w wieku ok. 8-9 lat; Nauczycielka; Woźna; Pani Dyrektor; dzieci do scen zbiorowych
Zalecana na scenę:
dramatyczną
Źródło pochodzenia tekstu:
zgłoszony do Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu w roku 2001
Lokalizacja:
Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu
Opracowanie:
Przemysław Zdrok