Wróć

Marylka i mama z kałuży

  • Autor/Autorka

    Magdalena Mrozińska

  • Wiek adresata

    od 6 lat

  • Zalecana na scenę

    dramatyczną, lalkową lub dramatyczną z elementami lalkowymi

  • Opracowanie

    Agata Drwięga

Tematy

    1. adopcja
    2. teatr
    3. relacje
    4. dojrzewanie
    5. matka
    6. poetyckość
    7. baśniowość
    8. tożsamość
    9. zmiana
    10. rodzina
    11. zwierzęta
    12. bohaterka
    13. stabilizacja
    14. przeszłość
    15. współpraca
    16. strata
    17. przygoda
  • Obsada

    Marylka, Berta Zastygła, Gosposia Albina, Kot Gwizdek, Kret, Gąsienica, Franek, Potwór Kogel-Mogel, Pani z Granatową Twarzą, Wiedźmik Aleksander Wspaniały, Klemens Wspaniały, Fikuśna Wanda

  • Streszczenie

    Marylka jest sierotą wychowywaną przez surową ciotkę Bertę. Zamiast realizować swoją pasję, jaką jest malarstwo, spędza wolny czas na nudnych kursach ekonomii. W dniu swoich szóstych urodzin dziewczynka wpada do kałuży, która okazuje się portalem do świata wiedźmików. Tam poznaje mądrego Kreta, Gąsienicę i Franka. Od nich dowiaduje się, że sama jest małą wiedźmą, a także poznaje historię własnego pochodzenia. Okazuje się, że ciotka Berta i mama Marylki, Fikuśna Wanda, zakochały się w tym samym wiedźmiku. Aleksander Wspaniały wybrał jednak Wandę, co rozwścieczyło Bertę do tego stopnia, że wiedźma porwała malutką siostrzenicę i uciekła z nią do świata ludzi. Poszukiwania córki poprowadziły zrozpaczonego ojca na drugą stronę kałuży, gdzie tragicznie zginął. Na wieść o tym Wanda przepadła bez wieści. Teraz Marylka wspólnie z Frankiem postanowili udać się na jej poszukiwania. Niestety dziewczynka nie wie, jak wyglądała jej mama. Sprawę miałby umożliwić portret Wandy ukryty gdzieś w domu ciotki Berty. Dzieci wydostają się więc na powierzchnię kałuży, gdzie pomocą służy im kot Marylki Gwizdek oraz gosposia Albina. Płótno udaje się szczęśliwie odnaleźć i sprowadzić na dół, do krainy wiedźmików. Kiedy Pani z Granatową Twarzą warzy eliksir umożliwiający zobaczenie portretu okazuje się, że Wanda przez cały czas była w pobliżu, tyle, że znajdowała się pod wpływem złego uroku. Szczęśliwa Marylka odnajduje więc mamę i postanawia nie wracać do świata ludzi.

  • PRZESŁANIE

    Wartka i pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji sztuka to przede wszystkim ciekawa historia dziewczynki poszukującej własnej tożsamości. W świecie wiedźmików nie wszystko jest takie, jakim się pozornie wydaje, dlatego zamiast oceniać innych po pozorach, lepiej ich najpierw poznać.

  • Źródło pochodzenia tekstu

    zgłoszony do Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu w roku 2018

  • nagrody i wyróżnienia

    wyróżnienie w ww. Konkursie

  • Lokalizacja

    Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu oraz 44. numer Nowych Sztuk dla Dzieci i Młodzieży (2018 r.), nakład wyczerpany

Powrót do góry strony