Autor:
Przemysław Klaudiusz Laskowski
Streszczenie:
Akcja sztuki rozgrywa się w muzeum, do którego nikt nie przychodzi. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest pewne arcydzieło przedstawiające Wiedźmę, która straszy. Muzeum jest na skraju bankructwa, ale pojawia się Biznesmen, który chce je wykupić. Kiedy gasną światła postaci z obrazów ożywają. Wszystkie boją się Wiedźmy, jej różdżki oraz czarów. Pasterka z Arlekinem postanawiają uratować muzeum. Wbrew zakazowi „szefowej” odchodzą w głąb swoich obrazów, aby odszukać tęczę i móc spełnić swoje jedno życzenie. Wiedźma wypuszcza w pogoń za nimi swoje psy. Vandog odnajduje Arlekina, którego Wiedźma w podstępny sposób pozbawia serca. Pikasio przyprowadza Pasterkę, z którą Wiedźma za pomocą czarów zamienia się na wygląd. Okazuje się, że Pasterka i Arlekin darzą siebie miłością. Za pomocą różdżki dziewczynce udaje się odzyskać serce Arlekina oraz urodę. Wiedźma zostaje za karę zaczarowana i znika. Cała przygoda dobrze się kończy, zwłaszcza, że następnego dnia, do muzeum ściągają tłumy.
Przesłanie:
Autor za pośrednictwem Pasterki i Arlekina stara się udowadniać, że muzea nie są nudne i nie trzeba się ich bać.
Wiek adresata:
od 5 lat
Obsada:
Woźny - staruszek; młody Biznesmen; Lalki: bardzo szpetna Wiedźma; Pasterka - mała dziewczynka; Arlekin - smutny pajacyk; Vandog - kolorowy pies bez ucha; Pikasio - pies w „skubizowane” łaty
Zalecana na scenę:
lalkową z elementami żywego planu
Źródło pochodzenia tekstu:
zgłoszony do Konkursu na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży organizowanego przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu w roku 1996
Lokalizacja:
Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu
Opracowanie:
Krzysztof Dziemian