Scena Czytana „Łapacz snów” wraz z materiałami edukacyjnymi
Najnowsze czytanie performatywne z cyklu Scena Czytana online jest już dostępne. Zachęcamy do oglądania realizacji sztuki Karoliny Szczypek „Łapacz snów”. W nawiązaniu do tekstu powstał również scenariusz zajęć, który został opublikowany na stronie internetowej Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu.
Kolejna odsłona Sceny Czytanej
Zapraszamy na platformę PPV Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu, na której już od dziś możemy obejrzeć premierę Sceny Czytanej online „Łapacz snów” w reżyserii Szymona Kaczmarka. Sztuka „Łapacz snów” Karoliny Szczypek została nagrodzona w 32. Konkursie na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży i opublikowana w Bibliotece dramatu miesięcznika „Dialog”.
Scena Czytana „Łapacz snów” powstała dla dzieci i młodzieży od 13 roku życia. Podobnie jak inne materiały z tego cyklu, można ją oglądać zarówno w ramach zajęć szkolnych, jak i we własnym domu.
„Nikt nie jest dla mnie…” – scenariusz zajęć
W oparciu o sztukę „Łapacz snów” został również przygotowany scenariusz zajęć „«Nikt nie jest dla mnie…» Dlaczego jesteśmy samotni wśród bliskich?” (plik do pobrania). Materiał, do wykorzystania podczas zajęć szkolnych, z pewnością stanie się inspiracją do wspólnej pracy, która pozwoli przeanalizować doświadczenia bohaterów i bohaterek tekstu, a także pretekstem do rozmów związanych z emocjami oraz relacjami.
Zgodnie ze scenariuszem nauczyciel, nauczycielka wciela się w rolę przewodnika, przewodniczki po kolejnych etapach zajęć, ale jest również wsparciem dla uczniów, uczennic. Młodzież zostaje zaproszona do pracy w grupach i wspólnej wymiany myśli.
O autorce
Na stronie internetowej nowesztuki.pl dostępny jest również krótki „Kwestionariusz Nowych Sztuk”, w którym na nasze pytania odpowiedzieli nagrodzeni w 32. Konkursie na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży, m.in. Karolina Szczypek, autorka „Łapacza snów”.
W Kwestionariuszu znalazły się m.in. odpowiedzi na pytania: Czego autorka poszukuje w teatrze? Która książka dla dzieci zwróciła jej uwagę? Jaka – według niej – powinna być dobra sztuka teatralna?
Zapraszamy do lektury!